Resepi Kek Batik Milo Lembut

Resepi Kek Batik Milo – Resepi Kek batik Milo mudah mudah mudah asal lazat istimewa. Di negara Malaysia kek kek adalah agak popular sebagai cara mudah untuk membuatnya. Orang-orang berkata Malaysia: dalam banyak-banyak kek yang saya buat, resepi kek batik tanpa milo ni lah yang paling mudah dan lazat dirase sesungguhnya. Di sini saya adduce resipi cara-cara membuat kek batik praktikal yang mudah lagi menyelerakan. Resipi boleh diubah dengan coklat, keju (Cheese), lembap, milo, susu dan sebagainya. Bagaimana untuk membuat kek batik nak yang mudah dan lembut dan lembut.

Kek Batik Milo

Kek Batik Milo

Melayu Malayan KEK batik yang dibuat dari roti biskut marie pasti begitu mudah mendapatkannya di gerai dan di pasaraya tersebut terdapat banyak. Berikut resepi dari blogger Malaysia kek batik asal nama Mohammad Faiz. Tahniah untuk menggoda insya ALLAH berjaya tersebut. Jika nak lebih lazat lagi berkata plus susu segar atau susu segar untuk tender. Batik berikut dan resepi kek batik milo lembut yang lazat dan istimewa akan ia.

Resepi Kek Batik Milo

Bahan-bahan:

  • 4 biji telur
  • bilah-bilah 4 milo
  • bilah-bilah 4 susu pekat
  • bilah-bilah 4 serbuk koko
  • bilah-bilah 4 gula
  • 1 pakej ‘ biskut lutut ‘ marie (350 g)
  • 1 buku buttercup

Cara Buat Kek Batik Milo

  1. Patah-patahkan ‘ biskut lutut ‘ marie kepada empat bahagian. dalam satu bekas.
  2. Masukkan telur, susu tepung, milo pekat, koko, dan satu lagi didlam bekas gula. Kemudian mengelirukan bahan sebati Ya.
  3. Mencairkan buttercup di Liao.
  4. Masukkan semua bahan-bahan resepi kek batik milo tanpa telur yang telah dsebatikan buat ke Liao bersama-sama dengan buttercup yang mempunyai marjerin menjadi cair dan rosak ‘ biskut lutut ‘ marie lepas. Gaul semua bahan selama 15 minit dalam api terbuka resepi kek batik milo cheese.
  5. Angkat bahan-bahan yang bercampur-campur lebih awal dan memasukkannya ke dalam bekas mengikut rasa masing-masing resepi kek batik milo sukatan cawan. Sejuk krat ke dalam ais. ‘ Biskut lutut ‘ batik sedia dihidang.
  6. Bagaimana kehilangan sama ndak resepi kek batik milo rangup.

TIPS Buat Kek Batik Milo :

  • Pastikan api adalah sangat perlahan-lahan. Satu kebakaran yang kuat menyebabkan ‘ biskut lutut ‘ batik menjadi kering dan tidak sedap.
  • Jika nak sedapkan lagi kek, bahan-bahan disebatikan tadi dicampur dengan betul-betul segar susu susu/cecair. Lagi satu, masukkan lebih mungkin milo serbuk serbuk koko.
  • Jika nak kek ia perlahan-lahan, gaul sambung semula bahan-bahan di Liao dengan lebih lama lagi.
  • Jika nak rangup kek itu bagaimanapun, memasukkan ‘ biskut lutut ‘ marie pertama kemudian gaulkan dengan mentega yang telah marjerin menjadi cair.
  • Seterusnya beliau meletakkan bahan-bahan yang telah disebatikan.

Mengetahui tidak mengetahui tidak lama lagi dah nak masuk bulan Ramadan…
Kejap jer dah nak masuk bulan puasa lagi tepat…
Korang dah abis ganti puasa lom??
Dilah ibunya tiada berada 2 hari sahaja lagi… opsss… hehe
ALA.. Sejak freelancing kawen ni dilah ibu tidak boleh membalas puasa tanpa Sahur…
Difahami ler off kawen, mengandung, menyusukan, hamil, menyusukan…
Jadi mmg akan sentiasa lapar…
Skrg ni adik faris dah 1 tahun 8 bulan…
Sejak 2 bulan mati di la baru stat mengubah menjadikan puasa… hihi…

Baca Juga : Resepi Kek Batik Nestum Sedap

Ok2… Arini nak berkongsi satu resepi kek batik milo mudah dan sedap ringkas lagi…
Serba sederhana… Semua org boleh dicipta…
Okay la, bila dah nak ni mood cepat resepi mula la mai…
Hahaha… masa bulan puasa kemudian kompem trafik naik ketinggian pasai org google Cari resepi… Hahaha… TP kalo tidak puasa mmg sesak jer jawapan Cari resepi…
MCM bonda rabbani dilah, walaupun mana-mana resepi mudah kadang2 nak usha rabbani cara org lain dicipta… kot2 la ada yg lagi senang dan menyelerakan kannn resepi kek batik milo nestum…

Semoga bermanfaat!

Ide resepi kek:

  • resepi kek milo tanpa tepung
  • kek milo tanpa tepung
  • kek milo kukus tanpa tepung
  • resepi kek milo viral
  • cara buat kek milo tanpa tepung
  • buat kek mlio tanpa baking powder
  • kek milo periuk nasi
  • kek milo bakar tanpa susu
  • resepi kek butter milo
  • kek cawan sukatan cawan tanpa susu
Resepi Kek Batik Milo Lembut | Syatama Ginola | 4.5